sobota, 15 marca 2014

01.03.14 wizyta na Szczecińskich Warsztatach Piwowarskich

2 tygodnie temu w trakcie pobytu w Szczecinie razem z dziewczyną chcieliśmy wyjść wieczorem do jakiegoś pubu z dobrym piwem. Jako, że żadne z nas w Szczecinie wcześniej nie było i go nie znało więc zaczęliśmy szukać w internecie. Wtedy przypomniałem sobie, że przecież całkiem niedawno oglądałem film na blogu Marcina Stefaniaka aka Piwologa ze Szczecina, w którym to mówił, że organizują różne eventy w pubie Pivaria. Tam też udaliśmy się.



Pub znajduje się jakieś 10 min tramwajem od centrum, więc niedaleko. Po wejściu zobaczyłem grupkę ludzi i poczułem zapach słodu. Okazało się, że akurat trafiłem na warsztaty piwowarskie i wspólne warzenie piwa  pod patronatem dość młodego Oddziału Zachodniopomorskiego PSPD. Nie spodziewałem się, że będę miał takie szczęście. Panowała bardzo miła atmosfera, sprzyjająca dyskusjom na temat piwa, technik warzenia i doświadczeń, ale również na tematy nie związane z piwem. Można było zobaczyć i brać czynny udział we wszystkich etapach warzenia piwa. Bardziej doświadczeni piwowarzy szczecińscy na czele z prezesem Oddziału Zachodniopomorskiego Marcinem Stefaniakiem chętnie odpowiadali na moje pytania. Przy okazji wspólnego warzenia spróbowałem kilku czeskich piw, które z czasem ułatwiały prowadzenie dyskusji :) Na warsztatach warzone było bardzo ciekawe piwo pszeniczne z amerykańskim chmielem czyli American Wheat. Niestety nie wiem czy będę miał możliwość spróbowania jako, że z Warszawy do Szczecina jest kawałek drogi. Następnego dnia rano wybierałem się do Berlina, więc nie mogłem zostać zbyt długo.

Na zakończenie dostałem w prezencie egzemplarz Piwowara oraz instrukcje warzenia z zacieraniem, za które bardzo dziękuję. Miałem co czytać w pociągu. Był to mój pierwszy numer jaki przeczytałem i mogę powiedzieć, że teraz chcę przeczytać wszystkie poprzednie i przyszłe wydania.

Gdy będziecie w Szczecinie zapraszam do Pivarii oraz śledzenia profilu warsztatów szczecińskich na facebooku, jeśli chcecie wziąć udział w warsztatach. Ja byłem bardzo zadowolony. Niektóre zdjęcia w poście pochodzą z tego profilu.

PS. W Szczecinie polecam również pub Cesky Film, w którym jest kilkanaście dobrych piw do wyboru i przy okazji mamy mini salę kinową. Dla mnie bardzo fajny pomysł.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz